Teszthorgászat a kócos horgásztavon.

Többször jártam már ezen a tavon itt szoktam tesztelni a bojlijaimat, mert könnyű a megközelítése, család, horgász barát és nem utolsó sorban szép halállománnyal rendelkezik. Csöndben jegyzem meg, hogy a Tógazda saját magának neveli  ki a halakat 3 kg az elvihető legmagasabb súlyhatár és így évről évre nagyobb halakat lehet fogni. Ezen a horgászaton csatlakozott hozzám kedves barátom Tivadar is. Elterveztem, hogy megfertőzöm a C&R filozófiájával, beszerezte az alap felszereléseket, a kis kiegészítőket segítettem neki kiválasztani. Már napokkal előtte befoglaltuk a helyeket, és vártuk a vasárnapot. Előző nap még egy utolsó egyeztetés, megbeszélés, autóba bepakolás indulásra készen. És végre eljött a nagy nap, reggel ¾ 7 és indulás, röpke 20 perc alatt meg is érkeztünk, megváltottuk a jegyünket, és irány a kiszemelt helyek birtokbavétele. Az első lépésben összeraktam a marker botot és megkerestem a meghorgászandó terület leg ideálisabb pontját. Találtam egy kis törést kb. 35méterre a parttól, amit dobócsővel, csúzlival kényelmesen meg lehet etetni! Közben Tivadar összerakta felszerelését, összeállította azt a bizonyos utolsó 1 métert, ami talán a legfontosabb. Alapozó etetésnek 30-40 szem bojli, 0,5kg pellet került a kiszemelt letapogatott helyre. Én is összeállítottam a felszerelésemet, a rod-pod középre került, én a jobb oldalára, Tivadar a baloldalára helyezte a pálcákat.

Ejtsünk egy pár szót a csaliról. Egy saját készítésű 20mm oldódó bojli. Két típust készítettem belőle az egyik egy magas Rubin Red tartalmú fűszeres, amit a „Red Magic” névre kereszteltünk. A másik golyó egy szintén fűszeres májas fokhagymás magas halliszt tartalommal és spirulinával készítettem, ami a „Black Magic” nevet kapta. Bedobáltuk a botokat, és kezdődött a türelemjáték. Megreggeliztünk, és hopp egy csipp, mind ketten kémleltük a jelzőket, hogy mi is lesz ebből, de abba maradt. Kis idő múlva erőteljes húzás az egyik botomon, amin 1 szem Black Magic volt, szépen ráemelek meg is van egy 3kg kis tükörponty személyében. Gyors horogszabadítás kíméletes bánásmód és vissza a vízbe, éltető közegébe.  Újracsaliztam és visszadobtam a helyére. Közben beszélgettünk a tógazdával és rábeszéltük telepedjen oda mellénk, hisz van hely bőven számára is. Így is lett, már hárman hat bottal teszteltük a „Magic” szériát. Egyszer csak elindultak a halak egymás után fogtuk a szebbnél szebb halakat. 5-7kg-os pontyok jöttek és Tivadar is felavatta mindkét vadonat új felszerelését. ½ 9. től 11 óráig szinte folyamatosan fárasztott valamelyikünk.

Sajnos nekem 11 kor valahogy megállt a szerencsém, de a két társam szépen húzta a halakat. Hamar eltelt a délután és közeledett az este, és tudtam lassan szedelőzködni kell. Elterveztük, hogy még egy utolsó csalizás megejtünk, így is lett, minden botot kivettünk, újracsaliztunk, és vissza a helyükre. Szépen lassan pakolásztunk erre nekem jött egy szép elhúzós kapás, de sajnos fárasztás közben lemaradt. Azt a botot már vissza sem dobtam hisz lassan sötétedik. Hirtelen arra leszek figyelmes, hogy Tivadarnak megpittyen a jelzője és szép lassan adagolja a zsinórt a nyeletőfék. Én már láttam egy két nagyhal kapást és tudtam, hogy ez nem kispályás lesz, de nem mertem szólni, nehogy elizgulja. Szép türelmes fárasztás inkább egy csöppet lazább fékkel, nehogy meglépjen élete hala. Megszákoltuk, és a mérlegelésnél ki is derült, hogy egy 11.50 es gyönyörű tőponty. Őkelme is a „Black Magic” re éhezett meg.

Na, ez így a végére nagyon jó volt. összepakoltunk, és könnyes búcsút vettünk a halaktól, a tóparttól, és kedves tógazdáktól!

Összesen 13db halat fogtunk 98kg összsúlyban, a halak 80% a „Black Magic” fantázianevű golyót részesítették előnyben, ami szerencsére nem kishalas bojli lett.

Köszönöm, Bogi és András, hogy egy ilyen tavat hoztatok létre, ami tele van szebbnél szebb, és termetes halakkal.

Éles Attila

Szunyi carp fihing

Hozzászólások

Teszthorgászat a kócos horgásztavon. — 2 hozzászólás

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

5 + = 11

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>